LCHF-nyheter på Stockholmsmässan

I går var jag och min äldsta dotter Rebecka, 11 år, på Stockholmsmässan. Vi var där för att besöka Allt för hälsan, men passade även på att ta en sväng på Mitt kök när vi ändå var där. Under en tioårsperiod arbetade jag extra som demonstratris på matmässor och i butiker. Det var roligt och lite udda att vara på en matmässa som besökare.

Allt för hälsan fick jag möjlighet att träffa människor som jag haft kontakt med på olika sätt, men aldrig träffat personligen. Redaktör Anne Aobadia var på mässan för att presentera tidningen mat & hälsa, där jag är med i novembernumret med en månadsmeny och bjuder på några av mina favoritrecept. Annika Rogneby var där och signerade sin tredje bok. Kul att få träffa kvinnan som inspirerade mig att börja baka med LCHF. Självklart passade jag på att köpa hennes nya bok. Cecilia Broms, alias Fröken Magnolia, grundare till Blending Bliss var där och bakade pepparkaksmuffins. Jag köpte med mig en påse av hennes mix för valnötsbröd hem. Det ska bli spännande att prova! Så roligt med alla dessa kvinnor och entreprenörer som bidrar till att göra det enklare att leva sunt med LCHF!!! Sukrin bjöd på smakprov av sin nya bruna sockerersättning sukrin gold. Den hade en mild god söt smak kommer att komma väl till pass när vi ska baka LCHF-pepparkakor till advent.

Mitt kök köpte vi bl.a. min nya favoritost Saganaki och kalamataoliver från Fontana och smaksatta rapsoljor från Sverigeskafferiet. För trevliga recept med Saganaki – titta in på Åse Falkman Fredrikssons blogg 56 kilo.

Särskilt roligt var att dottern tyckte det var så kul att gå på mässa. Vi har redan bestämt att vi kommer tillbaka nästa år. Hoppas vi ses där!

 

Om Lotta

Matlagning tar upp mycket av min tid och mitt intresse då jag uppskattar god och vällagad mat både till vardags och till fest. Sedan flera år tillbaka äter jag och familjen främst liberal LCHF-mat. Här på bloggen delar jag med mig av hur jag lyckas få matlagningen att gå ihop. Fokus är på LCHF-mat, men jag kommer också att dela med mig av mat till fester och helger, tips som gör matlagningen lite enklare och godare och naturligtvis av massor av recept.
Detta inlägg publicerades i bakning, mina kokböcker, Tips och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar