Lamm med vitlökssmör och ugnsrostad broccoli

Det är en helt vanlig onsdag och ingen är mer förvånad än jag när det blev lamm till middag. Men när jag lite över sex på kvällen skyndade in i min lokala ICA-affär för att köpa mjölk, vispgrädde och lite kallskuret upptäckte jag att de hade extrapris på lamm. Min yngsta dotter, som normalt är i det närmaste vegetarian om hon få välja, äter gärna kött om det är lamm- eller oxfilé och serveras rött. Då får man passa på när tillfället bjuds.

Så ikväll blev det stekt lammfilé, vitlökssmör, ugnsrostad broccoli och en sallad.

Om Lotta

Matlagning tar upp mycket av min tid och mitt intresse då jag uppskattar god och vällagad mat både till vardags och till fest. Sedan flera år tillbaka äter jag och familjen främst liberal LCHF-mat. Här på bloggen delar jag med mig av hur jag lyckas få matlagningen att gå ihop. Fokus är på LCHF-mat, men jag kommer också att dela med mig av mat till fester och helger, tips som gör matlagningen lite enklare och godare och naturligtvis av massor av recept.
Detta inlägg publicerades i för hela familjen, middag och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar