Matsäck

Nu bär det av till Skåne över helgen för 40-årsfest. På vägen tillbaka hämtar vi upp barnen som har varit hos mormor i Åhus denna sista veckan på sommarlovet.

Vi räknar med att köra raka vägen utan stopp. Därför har jag gjort och packat matsäck.

Bortsett från goda smörgåsar på fröbröd har jag packat paprika i strimlor, en burk skagenröra, en burk med min egen rabarberkräm, småtomater i olika färger och en påse med salta mandlar. Te, kaffe och mineralvatten finns att dricka. Nu kör vi!

Om Lotta

Matlagning tar upp mycket av min tid och mitt intresse då jag uppskattar god och vällagad mat både till vardags och till fest. Sedan flera år tillbaka äter jag och familjen främst liberal LCHF-mat. Här på bloggen delar jag med mig av hur jag lyckas få matlagningen att gå ihop. Fokus är på LCHF-mat, men jag kommer också att dela med mig av mat till fester och helger, tips som gör matlagningen lite enklare och godare och naturligtvis av massor av recept.
Detta inlägg publicerades i bakning, desserter och godis och märktes , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Matsäck

  1. Lena Eriksson skriver:

    Hur gör jag skagenröra. Kram

    • ecejsing skriver:

      Hej Lena och jag ber om ursäkt för det sena svaret! Det har varit en hektisk vecka.
      I matsäcken packade jag en burk av Erik Lallerstedts färdiga skagenröra. En genväg jag tillåter mig ibland. Bra att ha i kylskåpet för de där dagarna det inte finns tid för matlagning. Tillsammans med en avokado har du middagen färdig på under 30 sekunder.
      Vill du laga din egen skagenröra (2 portioner) blandar du 0.5 dl creme fraiche, 0.5 dl majonnäs, 2 dl skalade räkor, 2 msk fint hackad dill och 2 msk sikrom. Rör försiktigt ihop alla ingredienser och smaka av med cayennepeppar och ev. lite salt. Röran kan ätas direkt, men blir godare om den får stå kallt i minst en timme.

      Lotta

Lämna en kommentar